סגירה
חזרה
סגירה
תכנון ובנייה
050-741-8886
תכנון ובנייה

מטרו אוגוסט 2020

עוה"ד הילי פרייס
מערכת המטרו הינה תשתית תחבורתית להסעת המונים אשר נועדה להרחיב את רשת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב, לפרברים המרוחקים יותר – כפר סבא ורעננה בצפון, דרך הרצליה והוד השרון, פתח תקווה במזרח ורחובות בדרום, ולקצר משמעותית את זמני הנסיעה למרכזי התעסוקה במטרופולין.
פרויקט המטרו הוא פרויקט התשתית הגדול ביותר המקודם כיום במדינת ישראל. זהו נדבך נוסף במערך התחבורתי האדיר הנבנה כיום ברחבי מטרופולין תל אביב, ומטרתו – יצירת תשתית תחבורה ציבורית מתקדמת, קישורית ומסונכרנת, שתביא להקלה משמעותית בהגעה מערי גוש דן אל מרכזי התעסוקה הגדולים בארץ. הפרויקט מקודם ומתוכנן על ידי חברת נת״ע.
נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ היא חברה ממשלתית, האחראית על תכנון והקמת מערכת הסעת ההמונים של מטרופולין תל אביב. 
קווי המטרו מהווים חלק ממארג התחבורה הציבורית המטרופולינית הכוללים גם את האוטובוסים, את רכבת ישראל ואת קווי הרכבת הקלה. 
מערכת המטרו בנוייה משלושה קווים במסגרת רצף של התכניות הבאות:
תת"ל (תכנית לתשתית לאומית) 101 – M1 – קו צפון דרום, המקשר בין הרצליה לרחובות דרך תל אביב. הקו מחולק למקטע צפוני ודרומי.
תת"ל 102 – M2 – קו מזרח מערב, המקשר בין צפון חולון לפתח תקווה דרך תל אביב, רמת גן, גבעתיים.
תת"ל 103 – M3 – קו טבעתי המספק שירות היקפי לדרום, מזרח וצפון המטרופולין.
ככלל, חזונה של התכנית הוא לצמצם ככל הניתן את הפגיעה בזכות הקניין ולאפשר לבעל המקרקעין להוסיף ולנצל את המקרקעין, בזמן שהמטרו נבנה מתחת לפני האדמה. 
אבל במציאות, כל זמן שהמטרו נבנה אסור לבעל המקרקעין לבנות במקרקעין שלו, ללא תיאום מוקדם עם נת"ע, כאשר תקופת הבניה מתוכננת ל- 20 השנים הבאות. לא כולל הפתעות וארכות.
ורק אם נת"ע מאשרת, ניתן אולי לבצע עבודות עד לעומק 5 – 10 מטר. כשמתרגמים את זה למרתפי חניה ויסודות – זה ממש לא הרבה. 
בנוסף, תוכניות המטרו מאפשרות לבצע הפקעה של שטחים נרחבים מעל פני הקרקע, הנחוצים לצורך הבניה עצמה של המינהרה. לדוגמא, משרדים, כלי עבודה הנדסיים, המכונות הגדולות ועוד. אלו יכולים לייצר מטרדים עצומים לגרים בשכנות. 
וכמובן, תוכניות המטרו מאפשרות הפקעות מעל פני הקרקע לטובת התחנות עצמן, חניוני "חנה וסע", מתקנים הדרושים לתפעול המטרו ועוד.
בעיקרון המטרו הוא פרוייקט מבורך שכולנו מייחלים לו.
יחד עם זאת, לכל מי שנפגע מהמטרו שמורה הזכות להתנגד ו/או להגיש תביעת פיצויים. 
זקוק/ה לסיוע משפטי בהתמודדות עם הליכי תכנון? עו"ד הילי פרייס כאן בשבילך.
דרגו אותנו:
| דירוגך () בוצע בהצלחה
 (0) דירוגים | דירוג ממוצע (0)
קראו עוד
עוה"ד הילי פרייס
נעים מאוד!
הילי פרייס הנה עו"ד מומחית בתחום התכנון והבנייה, שייצגה אלפי לקוחות מרוצים. ביניהם יזמים, קבלנים, רשתות מסחריות ואנשים פרטיים בייזום פרויקטים, הליכי תכנון, התנגדויות, ליווי וייצוג בהליכים פליליים ועוד.
מומחי תכנון ובנייה
תכנון ובנייה
תחום התכנון והבנייה הנו מורכב וחשוב להכיר את כל המידע, החוקים והתקנות הקיימים שרלוונטיים אליו. היכרות עם המידע והתמחות משפטית בתחום התכנון והבנייה, מאפשרות להתמודד באופן חכם ואפקטיבי יותר עם רשויות החוק.
ייצוג בהליך פלילי
ייצוג פלילי
היעדר ייצוגו של האזרח עלול ליצור חוסר איזון משווע בינו לבין התובע מטעם המדינה, שלהבדיל ממנו, בקיא בהלכות החוק. לפיכך, במידה ומתנהלים נגדך הליכים פליליים לפי חוק התכנון והבנייה, מומלץ מאוד להיעזר בעו"ד מנוסה.
ייצוג בוועדת ערר
ליווי ועדת ערר
היעדר ייצוגו של מגיש הערר בפני וועדת הערר עלול ליצור חוסר איזון משווע בינו לבין התובעים מצד רשויות המדינה שעל החלטותיהן הוגש ערר, שלהבדיל ממנו, בקיאות בהלכות החוק. לכן, מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין מנוסה.